Untuk keterangan lanjut, sila hubungi Hidayah (SID: 1088306) di talian 013-6448443(SMS/Whatsapp).

Monday, October 13, 2014

Set Kehamilan Shaklee Super Duper Jimat!!

Wowww.. tengok tajuk pun dah teruja kan?? Kenapa saya kata SUPER DUPER JIMAT?? Sebab.....
Lepas dah bersalin pun awak2 semua boleh guna pakai lagi tau.. Haaa... kan dah jimat kat situ.. x payah pn nnt lepas bersalin smpai nk pecah kepala nak pikir nak beli set bersalin plak ye.. nanti kos lg kan??
Awak2 semua hanya perlu menambah beberapa item je utk set bersalin nanti..

Ok, back to tajuk kan.. Set Kehamilan Shaklee.. Kehamilan ni terbahagi kepada 3 trimester iaitu pertama, kedua dan ketiga.. wahhh, bercakap dah macam doktor plak kan.. hihi

Slide3

Apa yang ada dalam SET KEHAMILAN SHAKLEE??

Set Asas untuk trimester pertama terdiri daripada:
  • Vitalea
  • B Complex
  • Vitamin C
  • Ostematrik

Set asas untuk trimester 2 & 3 terdiri dari:
  • Vitalea
  • B-Complex
  • Vitamin C
  • Ostematrix
  • Omega Guard

~ Protein(Energy Soy Protein) ~

Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel2 tisu ,hormon dan enzim di dalam tubuh.Sangat diperlukan oleh wanita yang hamil dan menyusukan anak.penting untuk pembentukan kuku,rambut dan kulit.

Esp juga memberikan ibu tenaga dimana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.Selain itu,protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta,uterus,penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah .Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki trimester ke-3.


~ Multivitamin(Vita-lea) ~

mengandungi 12vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula.Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengadung dan menyusukan anaknya.Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah,mudah nak pitam atau pengsan,Hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.


~ B Complex ~

Lengkap dengan 8B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B.Suplemen B complex Shaklee mengandungi Folic acid,Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon .Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.


~ Vitamin C(Sustaine Realese Vita-C) ~

Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 setengah biji oren dan memenugi keperluan vitamin C minima tubuh kita iaitu 500mg.Ia sangat unik keran tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan.Ianya adalah sustained realese dan akan digunakan secara beransur-ansur mengikut keperluan badan kita. 
 

~ Omega -3(Omega Guard) ~

Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.Ianya juga membnatu memecahkan lemak di dalam tubuh kita.Jadi ia membantu ibu mengawal berat badan ketika mengandung.


~ Kalsium(Ostematrik) ~

Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi.Tidak mengandungi lemak berbanding ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.membaiki ransangan urat saraf,mengelakkan kekejangan otot,sakit pinggng,lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.

Slide8


Kesemua vitamin di atas ni memang disarankan untuk ibu mengandung dan juga selepas melahirkan anak.. Tetapi ada beberapa vitamin yg perlu di add-on selepas kelahiran iaitu Alfalfa dan Zinc. Alfalfa membantu untuk meningkatkan penghasilan susu ibu dan zinc membantu menyembuhkan luka lepas bersalin..

Haa... berbaloikan?? Kalau rasa nk jimat lg, boleh register ahli terus.. Dengan register sebagai ahli, banyak diskaun yg awak2 semua akan dapat.. BONUS pun dapat tau..

Pilih la vitamin yang terbaik untuk anda dan bayi anda.. Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan.

Hidayah
0136448443
Pengedar Sah Shaklee
COD Area: Bandar Sunway, Menara Kurnia, 
Lagoon Perdana dan kawasan sekitarnya.
POS Area: Seluruh Malaysia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...