Untuk keterangan lanjut, sila hubungi Hidayah (SID: 1088306) di talian 013-6448443(SMS/Whatsapp).

Wednesday, November 26, 2014

Cara Mudah Berhenti Merokok

Assalamualaikum..

Saya tertarik hari ni nak share cara mudah nak berhenti merokok.. Ni semua sebab ramai sangat sekarang ni perokok tegar.. Lagipun harga rokok dah naik dan kos hidup pun dah meningkat.. so, apa kata kita berjimat dengan SAY NO TO ROKOK!!



Saya akui, memang susah nak berhenti merokok, tambah2 yang dah bertahun2 merokok ni.. dah jadi sebati dalam diri.. silap2 boleh gigil satu badan sebab tak dapat merokok kan?? ada jugak yang nak berhenti merokok tapi takut gemuk kan?? Tapi, percayalah, jika anda ada niat untuk berhenti merokok, Allah akan permudahkan dan tunjukkan jalan.

ROKOK

Rokok merupakan silinder dari kertas berukuran panjang antara 70 hingga 120mm (variasi bergantung kepada negara) dengan diameter sekitar 10 mm yang berisi daun-daun tembakau yang telah dicincang. Rokok dibakar pada salah satu hujungnya dan dibiarkan membara supaya asapnya dapat disedut melalui mulut pada hujung yang lain.

Terdapat dua jenis rokok, iaitu rokok yang bertapis dan tidak bertapis. Rokok yang bertapis dibuat daripada bahan busa serabut sintetik yang berfungsi untuk menyaring nikotin.

Rokok biasanya dijual dalam bungkusan berbentuk kotak atau kemasan kertas yang dapat dimasukkan dengan mudah ke dalam kantung. Kebelakangan ini, bungkusan-bungkusan tersebut juga umumnya disertai dengan pesanan kesihatan yang memperingatkan perokok akan bahaya kesihatan akibat merokok, misalnya kanser paru-paru atau serangan jantung.

BAHAN KIMIA DI DALAM ROKOK

Ini adalah beberapa bahan kimia yang terkandung di dalam rokok:

  • Nikotin, kandungan yang menyebabkan perokok merasa tenang. 
  • Tar, yang terdiri daripada lebih daripada 4000 bahan kimia yang mana 60 bahan kimia di antaranya bersifat karsinogen. 
  • Sianida, sebatian kimia yang mengandungi kumpulan cyano. 
  • Benzene, juga dikenali sebagai bensol, bahan kimia organik yang mudah terbakar dan tidak berwarna. 
  • Cadmium, logam yang sangat beracun dan radioaktif. 
  • Metanol (alkohol kayu), alkohol yang paling mudah yang juga dikenali sebagai metil alkohol. 
  • Asetilena, merupakan sebatian kimia tak tepu yang juga merupakan hidrokarbon alkuna yang paling sederhana. 
  • Amonia, boleh ditemui di mana-mana, tetapi sangat beracun dalam kombinasi dengan unsur-unsur tertentu. 
  • Formaldehid, cecair yang sangat beracun yang digunakan untuk mengawetkan mayat. 
  • Hidrogen sianida, racun yang digunakan sebagai fumigan untuk membunuh semut. Zat ini juga digunakan sebagai bahan pembuat plastik dan racun perosak. 
  • Arsenik, bahan yang terdapat dalam racun tikus. 
  • Karbon monoksida, bahan kimia toksik yang ditemui dalam asap buangan kereta
vivix rokok


BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU??

Secara ringkasnya, Vivix Shaklee bertindak dengan cara memulihkan semula struktur DNA dan seterusnya membantu menghasilkan sel-sel yang lebih sihat. Sel-sel yang telah rosak akan dibaiki. Jika anda seorang perokok yang mengidap kanser, vivix membantu membaiki sel-sel kanser ini dengan cara membaiki struktur DNA sel tersebut.





Bagaimana Vivix Shaklee membantu perokok tegar berhenti merokok?

Dengan pengambilan Vivix Shaklee selama 2 minggu secara berterusan, InshaAllah boleh berhenti merokok untuk selama-lamanya. Vivix Shaklee akan menyebabkan anda secara automatik tidak mahu merokok lagi sebab setiap kali anda merokok, rokok tersebut akan rasa pahit. Ini bermakna sel-sel badan anda sendiri akan menolak rokok secara automatik. Bukan itu sahaja, dengan pengambilan Vivix Shaklee, anda bukan sahaja boleh berhenti merokok, bahkan anda juga akan bertambah berseri dan nampak muda. Kenapa? Sebab Vivix Shaklee merupakan antioksidan yang sangat berkesan untuk membuatkan anda nampak 20 tahun lebih muda. Menarik kan???

Jom tengok apa kata pengguna yang dah berjaya.

























Anda berminat? boleh pm saya untuk dapatkan harga terendah di pasaran.


Wednesday, November 19, 2014

Penglihatan Kabur. Sayangi Mata.

Assalamualaikum,

Mesti tak selesa kan mata kabur ataupun rabun ni.. Nak2 bagi meke2 yang baru2 rasa rabun.. kalau yang dah lama pakai spek tu tak tau la.. selesa ke pakai spek?? saya yang rabun-rabun ayam ni pun serabut je pakai spek.. on off je.. pakai full pun bila driving je.. nak pakai lense macam tak berani pulak kan..



Apabila penglihatan kita menjadi kabur, ini bermakna penglihatan kita tidak lagi tajam sehingga kita tidak dapat melihat dengan jelas. Sebagai contoh, apabila kita menonton filem, kita hanya dapat melihat muka pelakon tetapi mata atau bentuk mulut pelakon tidak begitu jelas
Penglihatan boleh menjadi kabur secara tiba-tiba atau beransur-ansur bergantung kepada penyebab kekaburan. Ia boleh menjejaskan kedua-dua belah atau sebelah mata sahaja. Masalah ini boleh berterusan, hilang dan berulang semula

Punca
Antara punca penglihatan kabur dalam kalangan remaja :
  • Myopia (Rabun jauh) - Masalah ini boleh dibetulkan dengan menggunakan cermin mata atau kanta sentuh.
  • Astigmatism - Masalah ini boleh dibetulkan dengan cermin mata.
  • Memakai cermin mata salah
  • Penyakit mata - Katarak, Jangkitan mata yang teruk
  • Masalah kesihatan yang tidak melibatkan mata secara langsung - Migrain , Kecederaan kepala / gegaran , Barah otak (tumor) , Jangkitan, contohnya : Meningitis
  • Dadah, contohnya : Amfetamin , Sesetengah anti-cholinergics/anti-spasmodics , Kortikosteroid

Bila anda perlu mendapatkan bantuan?
  • Jika anda mengalami sebarang masalah penglihatan, sila dapatkan rawatan doktor. Doktor boleh menilai gejala dan membuat diagnosis pada mata anda.
  • Jangan mengambil ringan dengan gejala penglihatan kabur walaupun ia berlaku dalam tempoh masa yang singkat. Remaja biasanya mengalami rabun jauh. Namun, terdapat banyak keadaan serius yang boleh menyebabkan penglihatan menjadi kabur.
Jika anda mengalami gejala di bawah, sila berjumpa doktor dengan segera.
  • Sakit mata yang berkaitan dengan kemerahan.
  • Kehilangan penglihatan tengah atau sisi.
  • Rabun dekat.
  • Rabun ayam (rabun pada waktu malam).
  • Demam.
  • Sakit kepala.
  • Berunsur-ansur mengalami kesukaran berjalan atau bercakap.
  • Hilang ingatan.
  • Kebas atau lemah anggota badan bahagian atas atau bahagian yang lebih rendah.
  • Turun berat badan tanpa sebab.

Apa yang boleh dilakukan untuk mencegah masalah penglihatan?
  • Amalkan tabiat membaca yang baik.+Dapatkan pencahayaan yang baik semasa membaca.+Jangan meletak bahan bacaan terlalu dekat dengan mata.+Rehatkan mata selepas membaca atau menggunakan komputer setiap 20 hingga 30 minit dengan melihat objek jauh sebaik-baiknya berwarna hijau.
  • Makan makanan yang berkhasiat serta kaya dengan vitamin A dan antioksidan seperti sayur-sayuran berdaun hijau.
  • Jangan merokok.
  • Pakai cermin mata pelindung (goggle) jika perlu.

Cadangan Set Penjagaan Mata Shaklee



Kenapa kena pilih Carotomax?

Jom semak kandungan terbaik yang ada dalam Carotomax berbanding vitamin lain.


(+) Alpha Carotene+Beta Carotene : Untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenerasi penglihatan, memperbaiki kulit,mempercepatkan pemulihan luka, mempertingkatkan sistem imun,mengurangkan risiko kanser usus,payudara dan prostat.

(+) Lycopene: Bersifat anti-oksidant,menghalang penuaan organ,serviks yang sihat,kitaran jantung dan sistem imun,mengurangkan penyakit kelenjar prostat.

(+) Astaxanthin: Melindungi kerosakan kolesterol LDL

(+) Lutein: Menyekat katarak,AMD ( age related macular disease/atau penyakit makular berkaitan umur) glaukoma.

(+) Zeaxanthin: Melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya,mengurangkan risiko kanser payudara dan ovari,endometrial dan serviks.


Apa kata Pengguna Carotomax??


TESTIMONI 1: Power Mata Berkurang dari 200-250 kepada 75



TESTIMONI 2: Boleh nampak semula walaupun kabur



TESTIMONI 3: Masalah saraf mata, ambil Carotomax, Alhamdulillah boleh menjahit dan mengaji semula


Anda boleh dapatkan CAROTOMAX dari saya. saya merupakan pengedar sah shaklee.. konsultansi percuma untuk pelanggan2 saya..

Hidayah
0136448443
Pengedar Sah Shaklee
COD Area: Bandar Sunway, Menara Kurnia, 
Lagoon Perdana dan kawasan sekitarnya.
POS Area: Seluruh Malaysia.



Morning Sickness Ada Baiknya

Assalamualaikum,


Tahniah, anda disahkan hamil!! Alhamdulillah.. Syukur sangat-sangat kan?? Happynya dengar berita gembira ni kan?? Ini lah saat yang dinanti-nantikan oleh pasangan berkahwin..

Tapi.. bila dah tahu anda hamil tu, mesti secara automatiknya terpikir pasal morning sickness kan?? Sering kali kita dengar, awal kehamilan je mesti muntah-muntah, mabuk-mabuk..jap-jap masuk toilet, jap-jap berlari ke singki.. Haaa.. itu la dia seksa di awal kehamilan.. Jangan risau, seksa tu kejap je.. Sebenarnya tu la antara moment indah bila hamil.

Macam saya, saya tak tau apa rasa morning sickness..saya tak de rasa nak lari-lari pegi toilet.. saya tak rasa semua tu.. Dalam hati sedikit lega la kan bila tak mabuk-mabuk ni.. Syukur sangat.. Bagi sape2 yang merasai morning sickness, ada kelebihannya..

Memetik dari Majalah Pa&Ma:

Bagi bakal ibu yang mengalami morning sickness atau alahan teruk di awal kehamilan, ia adalah pengalaman yang paling tidak menyeronokkan. Rasanya seperti hendak segera menghabiskan tempoh masa tiga bulan pertama kehamilan.

Tak sanggup menanggung ketidakselesaan akibat muntah, loya, hilang selera makan, mengantuk dan hilang upaya untuk melakukan tugas harian seperti sebelum disahkan hamil. Memang benar, morning sickness adalah satu gejala yang amat tidak selesa untuk dilalui oleh bakal ibu namun tahukah anda sebenarnya anda adalah ibu yang bertuah berbanding mereka yang langsung tidak mengalami morning sickness. Mengapa?

Hakikatnya morning sickness mempunyai kesan positif tersendiri kepada ibu hamil. Ini kerana ibu hamil yang mengalami morning sickness mempunyai peluang sebanyak 80% lebih rendah untuk mengalami keguguran di awal kehamilan berbanding ibu hamil yang sihat tanpa sebarang gejala morning sickness.

Bahkan dalam kajian yang dilakukan juga mendapati terdapat hubung kait antara morning sicknessdengan risiko untuk kelahiran bayi pramatang. Fakta menarik yang ditemui juga mendapati ibu hamil yang mengalami gejala morning sickness di awal kehamilan boleh merangsang bayi dalam kandungan berpotensi memiliki kecerdikan lebih baik terutama dalam bidang memori bernombor dan kefasihan lisan.

Gejala morning sickness berlaku juga disebabkan oleh peningkatan kadar hormon hCG Beta dan lebih tinggi daripada progesterone dan estrogen ketika hamil. Jadi, kepada ibu hamil yang sedang melaluimorning sickness, banyakkan bersabar dan fikirkan yang positif kerana anda sebenarnya bakal ibu yang sangat bertuah.

Kesimpulannya,alahan adalah perkara yang normal pada wanita yang hamil dan perbezaan diantara seseorang adalah keseriusannya ada ibu-ibu tersebut. Jika ibu mendapati mereka tidak dapat mengawal alahan ini dan tidak mampu makan dan minum, segeralah mendapatkan pertolongan dari doctor. 



Berminat untuk dapatkan SET MORNING SICKNESS SHAKLEE, boleh hubungi saya segera!!
Konsultansi PERCUMA untuk anda

Hidayah
0136448443
Pengedar Sah Shaklee
COD Area: Bandar Sunway, Menara Kurnia, 
Lagoon Perdana dan kawasan sekitarnya.
POS Area: Seluruh Malaysia.

Monday, November 17, 2014

Bacaan HB dan Ibu Hamil

Assalamualaikum,

HB atau Hemoglobin dan wanita hamil x dapat nak di pisahkan kan?? Tersenyum lebar kpd ibu2 yg bacaan HB nya normal kan?? Kepada ibu yang bacaannya di paras rendah?? masih mampu tersenyum ke??Mesti gelabah kan?? ye la.. HB rendah ni ada keburukannya kpd ibu dan anak nnti tau.. Jom kita kenal2 dulu dgn HB ni..

Apa Itu Bacaan HB?

Bacaan hb adalah suatu pengukuran yg diambil melalui sampel darah untuk menentukan paras haemoglobin (hb) di dalam darah seseorang. Secara umumnya, hemoglobin ialah protein yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh tisu badan.



Apakah Bacaan HB Normal bagi Orang Dewasa serta Ibu Mengandung?

Paras hb seseorang dikira dalam unit g/dL (gram per deciliter). Paras normal hemoglobin bagi wanita adalah di antara 11.5 - 16.5g/dL manakala lelaki adalah 12.5 - 18.5g/dL. Manakala bacaan hb yang normal bagi ibu mengandung ialah pada julat : 11-12 g/dl (gram per deciliter).



Bacaan HB untuk ibu mengandung.



Apakah Punca Bacaan HB yg Rendah?

  • Kurang zat besi/ folate/ vitamin B12
  • Pendarahan
  • Kanser
  • Penyakit buah pinggang/ hati
  • Hypothyroidism
  • Thalassemia

Apakah Risiko Ibu Mengandung yg Mempunyai Bacaan HB yg Rendah?

Apabila paras hemoglobin tidak mencukupi, seseorang itu berisiko untuk mendapat anemia. Apabila sel darah merah yang matang dan membawa oksigen semakin berkurangan, di sinilah serangan anemia bermula. Anemia secara umumnya akan menyebabkan seseorang mudah pitam, lesu, kurang cerdas dan cergas, mudah letih serta cepat mengantuk. Manakala bagi ibu mengandung, bacaan hb yg rendah boleh mengakibatkan risiko-risiko berikut:

Kesan kepada ibu

  • Ibu boleh pitam atau mudah pitam/pengsan
  • Mengalami keguguran
  • Mengalami kegagalan jantung
  • Pendarahan semasa mengandung dan bersalin
  • Risiko alami penyakit berjangkitKesan kepada bayi dalam kandungan
Kesan kepada Bayi:
  • Intrauterine growth restriction (IUGR) atau Pertumbuhan janin terbantut
  • Lahir sebagai premi atau tidak cukup bulan
  • Berat bayi yang lahir kurang 2.5kg
  • Anak lemas semasa lahir atau Asphyxia
  • Mati ketika dilahirkan atau stillbirth


Bolehkan Anemia Dikesan Lebih Awal? Apakah Simptom-simptom Anemia?

Jika anda mengalami keadaan-keadaan berikut; terutamanya ketika hamil, anda mungkin berhadapan dengan risiko Anemia:

  • Sentiasa letih
  • Pening kepala atau pitam
  • Apabila melakukan aktiviti fizikal, mudah mendapat sesak nafas
  • Warna kulit bertukar menjadi pucat
  • Penurunan berat badan
  • Kadar denyutan jantung yang cepat
  • Lemah daya ingatan

Apakah Langkah yg Perlu Diambil untuk Mengembalikan Bacaan HB yg Normal?

Bagi ibu mengandung yg mempunyai bacaan hb yg rendah, anda digalakkan untuk mengambil makanan-makanan berikut:

  • kurma (buah yang paling berkhasiat, banyak disebut dalam al-quran)
  • madu (yg asli)
  • hati ayam (tidak elok makan selalu sebab organ dalaman)
  • kerang
  • sayur bayam
  • ikan bilis
  • daging
Dah cuba makan apa yang dicadangkan ni pun tp masih juga HB rendah?? Ibu2 jangan risau sebab SHAKLEE ada menawarkan vitamin yang boleh menaikkan bacaan HB ibu2 dari asyik kene cucuk dengan jarum je.. Auchhh...


Vitalea ni multivitamin dan mineral yang mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting termasuk zat besi. Zat besi berfungsi membentuk hemoglobin, membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan & diperlukan oleh pesakit anemia. Bagus sekiranya di ambil bersama-sama BCom. Pengambilan 2 produk ini sudah mencukupkan keperluan asid folic bagi ibu hamil. Amik yang ini dah tak yah amik vitamin dari klinik kesihatan @ obimin @ iberet lagi.

Jom tengok apa kata pengguna:







So, ibu2 yang mana HB rendah tu dan dah habis ikhtiar, jom rapat2 dengan saya untuk dapatkan Vitalea..

Nak dapatkan set kehamilan pun boleh.



Hidayah
0136448443
Pengedar Sah Shaklee
COD Area: Bandar Sunway, Menara Kurnia, 
Lagoon Perdana dan kawasan sekitarnya.
POS Area: Seluruh Malaysia.


Sunday, November 16, 2014

Atasi TOKSIN dalam badan dengan DETOX

Assalamualaikum dan Selamat Malam,

Kembali lagi sy beraksi hari ini.,Alhamdulillah.. Hari ni merupakan 1st Anniversary saya dgn suami.. Semoga ikatan yg di bina berkekalan hingga ke Jannah.. Eh eh.. bukan tu yg nak saya ceritakan malam ni ok.. Disebabkan hari ni anniversary kami, macam2 saya makan tau.. bila dah tersadai kekenyangan mula la terpikir..

 " macam2 aku makan hari ni, agak2 bahaya tak utk baby dalam peyot mummy ni.."

" Dah makan byk2 ni mesti byk toksin dalam badan nnt ni " 

Haaa... kan...lain kali sebelum makan tu beringat sikit.. ni main sebat je.. hehe.. hari ni excuse ok..




Tau tak toksin berpunca dari mana?? Meh nak cite sikit.. Toksin ni berpunca daripada pemakanan kita, alam sekitar, racun serangga, dan sebagainya.. Setiap org ada toksin dalam badan, sikit ke byk ke bergantung pada pemakanan dan lifestyle org tu la.. pastu jenis2 toksin yg dia hadapi.. Jom kita kenal2 dulu dengan toksin ni..





APA ITU TOKSIN??

Toksin adalah bahan buangan beracun dalam tubuh kita.Toksin bukan saja menghancurkan fungsi-fungsi pencernaan kita secara normal, tetapi juga dapat mengikuti peredaran darah ke bahagian-bahagian organ tubuh kita, lalu merosakkan sistem sirkulasi (pembuluh-pembuluh darah), organ-organ penyaring (sistem hati dan ginjal), dan organ-organ pengeluaran (sistem gastrousus).
Sakit adalah kegagalan tubuh manusia menyingkirkan bahan buangan. Contohnya Lendir/mucus, serta toksin yang menghalangi fungsi-fungsi normal tubuh manusia. Pelbagai kes penyakit mendapati bahawa hampir 90% punca penyakit adalah disebabkan oleh toksin. 

Simptom-simptom toksin berlebihan
  • Sering keletihan, 
  • kurang bertenaga, 
  • Sakit kepala,mulut berbau , bau badan
  • Insomnia (masalah tidur), mata gelap ,
  • mata merah
  • Daya ingatan dan tumpuan yang lemah,
  • rasa cemas
  • Alahan,
  • masalah sinus,
  • sistem imun yang lemah
  • Masalah sistem pencernaan – sembelit, kembung perut
  • Masalah sendi - lenguh lenguh badan
  • Masalah kulit – jerawat, eczema
  • Selulit,
  • kenaikan berat badan,
  • tanda-tanda penuaan awal

Tanda-tanda lain
Seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap.
Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit.

Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi.


SEBAB APA TOKSIN PERLU DIBUANG??

Kehidupan seharian kini sentiasa terdedah dengan beribu jenis toksin dan kimia yang berbahaya. Bahan-bahan ini boleh didapati didalam makanan, udara yang disedut ataupun didalam pil-pil untuk perubatan. Toksin ini semakin lama semakin membesar dan memberi tekanan kepada organ badan kita. Mereka ini menyerap tenaga dalaman dan fokus dan menyebabkan kita jatuh sakit, menghadapi masalah berat, sukar untuk tidur, keguguran rambut dan banyak lagi kesan-kesan buruk. Dengan mengurangkan jumlah toksik di dalam tubuh badan akan menyebabkan tubuh badan semakin sihat dan kuat.

Sistem limpa memainkan peranan penting didalam system imunisasi untuk menyingkirkan toksin. Apabila sistem limpa terhalang cairan limpa akan terhasil dan menyebabkan sistem limpa bertoksin. Konsep disebalik teknologi orang Asia ini adalah untuk mengekstrak cairan limpa didalam tubuh badan dengan membuang halangan tadi. Ia juga bertujuan untuk menyingkirkan sisa metabolik dan toksin, menghantar nutrien kedalam sel-sel dan meningkatkan kadar metabolisme. Terapi rendaman kaki ion dengan garam laut mati secara berterusan boleh memperbaiki kulit dan melambatkan proses penuaan. Rendaman terapi ion dengan garam laut mati sesuai untuk kita disebabkan garam laut mati itu sendiri kaya dengan bahan galian dan mengandungi 21 Mineral yang berfungsi untuk membuang toksik dari badan dan merawat penyakit kulit.

Antara penyakit2 yang disebabkan toksin berlebihan



Haaa... takut tak takut tak?? Jangan pandag enteng tau dengan toksin ni.. ni saya nak share beberapa vitamin DETOX SHAKLEE yg boleh mengatasi masalah toksin dalam badan kita ni.. 




Alfalfa Complex (detoks seluruh tubuh)
  • Herba yang kaya dengan pelbagai nutrisi dan digelar Raja Segala Tumbuhan
  • Membantu proses detoks hati, usus dan darah
  • Beralkali tinggi dan membantu meneutralkan keasidan badan
  • Membantu menyingkirkan lemak dan kolestrol, 
  • Membantu mengatasi masalah penghadaman , 
  • Membantu melawaskan perut
DTX Complex (detoks hati)
  • Campuran 6 herba yang terkenal dalam kesihatan hati iaitu biji benih milk thistle, kunyit, artichoke, cendawan reishi, dandelion dan biji benih schizandra chinensis
  • Membantu mengekalkan aliran hempedu
  • Membina semula sel-sel hati
  • Meningkatkan penghasilan enzim untuk proses detOx hati
  • Melindungi hati dari toksin
  • Mengatasi masalah hati
Herb-Lax (detoks usus)
  • Gabungan dari 9 herba semulajadi iaitu alfalfa, daun senna, bunga mallow biru., biji adas manis cina (anise seed), kulit kayu buckthorn, akar likoris, biji jintan manis, akar rhubarb dan akar culvers.
  • Membantu membersihkan usus dari najis lama
  • Melegakan sembelit
  • Membantu pergerakan semulajadi usus

Garlic Complex ( detoks darah)
  • Dihasilkan dari bawang putih premium yang dirumus bersama ekstrak herba rosemary dan spearmint.
  • Membantu meningkatkan sistem penghadaman
  • Mengeluarkan logam berat dari 
  • Bertindak sebagai antibiotik semulajadi
  • Meningkatkan sistem imun tubuh

Nak dapatkan produk2 untuk nyah toksin ni boleh hubungi saya ye..

 Hidayah
0136448443
Pengedar Sah Shaklee
COD Area: Bandar Sunway, Menara Kurnia, 
Lagoon Perdana dan kawasan sekitarnya.
POS Area: Seluruh Malaysia.




Thursday, November 13, 2014

Makan Shaklee Tak Berkesan??

Assalamualaikum dan selamat pagi..

Hari ni sy nak share sesuatu yg PENTING ni ttg SHAKLEE.. "MAKAN SHAKLEE TAPI TAK BERKESAN??" Haihhh... topik hot ni... maklumlah SHAKLEE dah bertahun2 kat Malaysia ni.. dah jadi hot produk pun.. semua org kenal tp tak berkesan.. mmg melampau la kan..mesti rasa sia2 je kan beli suplemen kalau tak berkesan.. 


Mesti ada dengar keluhan macam ni kan??

"Minum ESP badan aku gemuk la"

"Makan B Complex tapi kepala sakit sangat, pening, apa masalah eh?? Tak serasi dgn saya ke??

"Dah 3 bulan consume set kesuburan, tapi tak pregnant pun lagi"

"Makan Alfalfa tapi jerawat banyak la keluar, kat belakang badan ada, muka naik jerawat, camne ni, tak cantik dah la muka kak non dik"

"Tak nak dah la makan SHAKLEE, 3 hari tak leh nak bangun.. tak nak tak nak tak nak!!""

Haaahhhh tu dia.. panas je telinga kami as a SID ni.. boleh pulak kata shaklee tak berkesan?? jangan cepat melatah ye semua.. kenapa jangan melatah?? sebab kita kena check balik lifestyle kita.. check balik pemakanan harian kita macam mana.. Jangan asyik menuding jari je sedangkan tu salah sendiri kan?? Muhasabah balik diri kita yer.. jangan letakkan kesalahan sendiri atas bahu orang lain.. susah tau nanti.. hehehe

Ni sy nak bag beberapa faktor yang menyebabkan supplemen tak berkesan:


Pengambilan air kosong dipandang remeh.



Ramai yg lebih gemar minum air manis atau yg berwarna. Tapi kita lupa yg air manis boleh meningkatkan kepekatan darah dan menyebabknan kegemukan. Kita digalakkan minum air putih 3 liter sehari. Bagi membantu penyerapan vitamin dengan lebih baik. Air putih penting untuk pastikan detokfikasi berjalan lancar supaya toksin dapat dikeluarkan daripada badan. Air merupakan bahan asas paling utama untuk aktiviti enzim dan kawalan suhu badan, membolehkan darah menghantar oksigen dan nutrien kepada sel ke seluruh badan. Kekurangan air akan menjejaskan semua proses ini dan khasiat makanan mungkin tidak dapat diagihkan dengan baik ke seluruh badan. 


Makan Vitamin secara banyak dan sekaligus pada satu masa. 


Tujuannya takut terlepas makan vitamin yang lain. Ini boleh meningkatkan kepekatan darah pada masa tertentu,lebih-lebih lagi sebalum tidur. Sedangkan pada masa yang sama anda kurang ambil air putih bagi membantu penyerapan khasiat vitamin yang telah anda ambil. Bila membeli vitamin dapatkan jadual pengambilan vitamin yang sesuai daripada Perunding Kesihatan. Cuba agihkan pengambilan vitamin mengikut keperluan dan kesesuaian supaya kepekatan darah kita tak meningkat secara mendadak pada satu2 masa. Dalam masa kita juga membantu agar buah pinggan tak terbeban dalam memproses nutrien dalam badan. Makin kurang air, makin terbeban ginjal kita untuk memproses.


Pengambilan Kafein. 


Pengambilan minuman berkafein boleh ganggu penyerapan nutrisi vitamin yang diambil. Bila mengambil dengan kuantiti yang banyak dan berterusan boleh menyebabkan pembaziran pada khasiat vitamin yang diambil dan kerosakan pada vitamin.


Pengambilan Vitamin bersama ubat. 


Bagi kita yang masih dalam pengawasan doktor dan bercadang mengambil vitamin pada masa yang sama, elakkan mengambil kedua-duamya secara serentak. Kerana ia boleh menimbulkan kecelaruan dalam tubuh dan boleh menyebabkan gangguan pada penyerapan yang baik untuk kedua-duanya. sekiranya anda mengambil vitamin dan ubat, jarakkan pengambilan ubat atau vitamin 2 @ 3 jam.


Tidak konsisten dalam pengambilan Vitamin. 


Ni kalau rasa nak, makan, kalau malas tak makan. Ada juga yang berhenti separuh jalan bila lihat tiada kesannya. Harus faham, kesan suplemen ke atas tubuh kita adalah perlahan-lahan.Ramai orang yang tidak penah mengambil suplemen sebelum ini akan mengalami Healing Crisis selepas mengambil Suplemen Shaklee semulajadi. Jangan risau ia adalah positif kerana badan kita dalam proses pemulihan. Berikan masa pada tubuh anda 3-6 bulan untuk benar-benar merasai keberkesannya. Ikuti peraturan dalam pengambilan suplemen dan minum air 3 Liter sehari.


Pantang larang makan vitamin. 


Ada jugak yg tak ikut pantang larang atau cara makan vitamin tu sendiri. Contohnya multivitamin Vitalea tak boleh diambil bersama dengan susu sebab multivitamin yg lengkap dengan zat besi kalau diambil bersama dengan susu akan menyebabkan gangguan pada penyerapan zat besi. Kan rugi? Contoh lain, vitamin E tak boleh diambil dengan Alfalfa sebab kalau diambil dengan Alfalfa akan mengganggu penyerapan Vitamin E. So kalau dah dimaklumkan apa yg boleh dan tidak, elokla ikut. Hehe.


Haaaa.. tu antara beberapa sebab kenapa supplemen tak berkesan.. so, kepada yang mengamalkan suplemen tu dan rasa terkena batang hidung sendiri penyebab2 ni, please ubah ye.. ubah balik lifestyle tu.. beli suplemen dgn agen yg betul2 boleh membantu anda..

Jangan segan silu untuk hubungi saya.. :)



 Hidayah
0136448443
Pengedar Sah Shaklee
COD Area: Bandar Sunway, Menara Kurnia, 
Lagoon Perdana dan kawasan sekitarnya.
POS Area: Seluruh Malaysia.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...