Untuk keterangan lanjut, sila hubungi Hidayah (SID: 1088306) di talian 013-6448443(SMS/Whatsapp).

Monday, December 8, 2014

Set Kesihatan Wanita

Wanita dijadikan sungguh istimewa. Kalau tak, tak kan lah boleh digelar supermak, supermommy, soperwoman. Memang tak mudah kan nak pegang tittle wanita serba boleh ni.
Dalam usaha untuk menjadi yang terbaik, adalah perlu badan kita sentiasa sihat dan cergas. Mana mungkin menjadi segala jenis SUPER sekiranya badan kita cepat letih, lesu dan tidak bermaya. Badan kita bukan mesin. Tambahan lagi bila namanya seorang PEREMPUAN, WANITA seudah tentu mengalami pelbagai fasa kehidupan yang menyumbang kepada masalah kesihatan. 

Untuk jadi superwoman ni jugak, saya sarankan anda untuk mengambil suplemen2 seperti yang dicadangkan untuk meningkatkan lagi tahap kesihatan kita sebagai super segala super ni.



Antara vitamin cadangan untuk wanita. Jom kita kenali satu persatu:

1. GLA Complex (Gamma Linolenic Acid)
GLA ialah asid lemak perlu yang biasanya dijumpai dalam minyak sayuran seperti minyak pati borage atau minyak dari biji bunga matahari. GLA digunakan secara tradisional sejak dari zaman-berzaman oleh wanita untuk menjaga kesihatan wanita sepanjang kitaran bulanan. GLA bertindak sebagai pencetus kepada pembentukan hormone prostaglandin (PGE1) yang membantu untuk menyeimbangkan hormone, mengurangkan kesakitan semasa haid, dan membantu kesihatan wanita yang menopous.

GLA juga dapat membantu untuk kesuburan wanita. 



2. Omega Guard (Minyak Ikan - Asid Lemak Omega-3)
Asid Lemak Omega-3 membantu untuk mencegah preclamsia, kemurungan selepas bersalin (meroyan), masalah-masalah selepas monopous, masalah tulang dan sendi serta juga dapat membantu mencegah kanser payudara. Asid Lemak Omega-3 juga dapat membantu untuk mengurangkan risiko serangan jantung.
Penggunaan asid-lemak Omega-3 semasa mengandung dan penyusuan dapat membantu perkembangan otak bayi yang sihat.



3. OsteMatrix (Calcium, Vitamin D & Mineral)
Kalsium yang diperkaya dengan Vitamin D dan mineral seperti magnesium, zinc, manganese dan boron adalah penting untuk pembentukan tulang dan mengekalkan kekuatan tulang. Berdasarkan kepada Journal dari British Medical, kekurangan kalsium boleh meningkatkan risiko osteoporosis.
Semasa mengandung atau menyusukan anak, keperluan kalisum adalah lebih tinggi kerana memerlukan bekalan untuk ibu dan anak.

Kalsium dengan kesemua mineral ini juga baik untuk membantu mencapai  mood yang baik, serta dapat membantu mengatasi sindrom pra-Haid (PMS) serta sindrom selepas menopous.

Baca ulasan terperinci mengenai manfaat Ostematrix disini (Sila Klik)



4. VIVIX  (Polyphenol & Restroverol)
Vivix ialah campuran botanical unik dari buahan yang laya dengan polyphenol & Restroverol tumbuhan. Ia dapat membantu untuk mengekalkan kesihatan yang baik serta mempunyai sifat antioksida untuk merendahkan risiko kanser. Selain itu ia dapat membantu untuk merendahkan  risiko penyakit berkaitan kardiovaskular (jantung & strok), kencing manis dan kerosakan saraf. Baca ulasan terperinci mengenai manfaat Vivix disini (Sila Klik)




5. Collagen Powder
Serbuk Kolagen dari Shaklee amat istimewa kerana ia adalah kolagen asli yang diekstrak dari kulit ikan merah yang tahan lasak dan cepat menyerap dalam badan. Ia juga diperkaya dengan ekstrak 7 bahan aktif yang baik untuk kesihatan dan keantikan tubuh.  Selain dari meningkatkan keanjalan kulit dan awet muda, kolagen sangat diperlukan oleh tubuh untuk kesihatan sendi dan saraf serta membantu untuk menyokong kesihatan organ penting dalam badan.
  





Ayuh tingkatkan lagi kesihatan kita untuk jadi wanita SUPER! Saya dan anda adalah wanita hebat!!

Hubungi saya segera untuk order. Konsultasi adalah PERCUMA!




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...