Untuk keterangan lanjut, sila hubungi Hidayah (SID: 1088306) di talian 013-6448443(SMS/Whatsapp).

Sunday, January 5, 2014

Ubat mujarab untuk melegakan batuk dan sakit tekak

Sekarang ni cuaca tak menentu. Aku tengok ramai pulak yang kena selsema dan demam sejak akhir-akhir ni. Aku pun baru je baik dari demam selsema. Kalau dah selsema tu biasa la batuk-batuk, ade kahak, sakit tekak. Memang rasa tak selesa, tambah-tambah bila waktu bekerja. Bagi aku la, kalau aku sakit tekak aku akan makan gula-gula hacks.

Biasanya lepas tu rasa lega sket tekak aku. Aku rasa lagi berkesan daripada Strepsils. Ni cuma pendapat aku la. Kalau nak tau, cuba la sendiri.

Apepun, aku nasihatkan korang banyakkan minum air masak. Kalau selsema tu, pakai la mask untuk kurangkan risiko jankitan kat orang lain. Kalau rasa-rasa tak sihat cepat-cepatlah jumpa doktor ye.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...